Rendeltetési mód változtatáshoz szükséges hatósági bizonyítvány kiadásához kapcsolódó eljárás
Településkép bejelentési eljárást követő, az ingatlan-nyilvántartási átvezetéshez szükséges hatósági bizonyítvány kiállítása iránti eljárás
Ügyleírás
A hatóság a jogszabályban meghatározott esetekben az ügyfél kérelmére – a felhasználás céljának feltüntetésével – adat igazolására hatósági bizonyítványt ad ki.
Az építési engedélyhez, egyszerű bejelentéshez vagy örökségvédelmi bejelentéshez nem kötött, 2012. december 31. után épített építmény felépültéről a polgármester kérelemre, amennyiben az építmény az országos építésügyi követelményeknek és a helyi építési szabályzatnak megfelel, szükség szerint helyszíni szemle alapján – az ingatlan-nyilvántartásban történő átvezetés céljából – rendeltetést is igazoló hatósági bizonyítványt állít ki.
Az építmény, az építményen belüli rendeltetési egység rendeltetésének megváltoztatásáról a polgármester kérelemre, amennyiben a rendeltetésmódosítás az örökségvédelmi vagy a rendeltetésmódosítási hatóság engedélyéhez nem kötött, és az építmény, az építményen belüli rendeltetési egység az országos építésügyi követelményeknek, valamint a helyi építési szabályzatnak megfelel, – az ingatlan-nyilvántartásban történő átvezetés céljából – hatósági bizonyítványt állít ki.
A kérelemhez tartalmától függően mellékelni kell:
- az eljárási illeték, igazgatási szolgáltatási díj befizetésének igazolását.
- eredeti (papír alapú) meghatalmazást (ha a kérelmet benyújtó személy más nevében jár el)
- az építmény felépítését, a rendeltetésváltozást engedélyező településképi bejelentési eljárás során hozott döntés iktatószámát
- az országos építésügyi követelményeknek és a helyi építési szabályzatnak való megfelelést alátámasztó szakember nyilatkozata, közműnyilatkozatok
Hatáskör:
Vámosszabadi község polgármestere
Ki jogosult az eljárásra:
Az ingatlan tulajdonosa személyesen vagy meghatalmazottja által.
Kérelem benyújtása (helye, ideje, módja):
A hatósági bizonyítvány iránti kérelmet és a hozzá tartozó dokumentációt postai úton vagy ügyfélfogadási időben személyesen a Vámosszabadi Polgármesteri Hivatalban (9061 Vámosszabadi, Szabadi u. 57.) lehet benyújtani.
Eljárási illetékek, fizetési kötelezettségek: 3000 Ft.
Ügyintézési határidő: 60 nap.
Jogorvoslati lehetőség:
A határozat ellen Vámosszabadi Község Önkormányzat Képviselő-testületéhez címzett, de a Vámosszabadi Polgármesteri Hivatalnál (9061 Vámosszabadi, Szabadi u.57.) benyújtandó, 5000 forintos illetékbélyeggel ellátott fellebbezéssel lehet élni.
Vonatkozó jogszabályok:
az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény,
- évi XCIII. törvény az illetékekről,
314/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről,
253/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az országos településrendezési és építési követelményekről,
Vámosszabadi önkormányzat képviselő-testületének a helyi építési szabályzatról (HÉSz) szóló 16/2019.(XI.30.) számú rendelete
A tájékoztató és kérelem itt letölthető:
Hatósági bizonyítvány kiállítása