Elektromos kütyük, játékok és minden ami jó – avagy a digitális angol osztályterem Vámosszabadin
A Vámosi Tagiskolában immár 3. éve tartunk játékos angol foglalkozásokat az iskola tanulóinak. Az órákat a Vámosszabadi Önkormányzat támogatja, ezért ezek az iskola tanulóinak ingyenesek. Az órákon, habár központjukban mindig a játszva tanulás és az angol – amerikai kultúra megismerése állt, idéntől mindezek mellett a digitalizációé a főszerep.
A gyerekek oktatása három csoportban történik, az önkormányzat civil termében, melyet az idei tanévben angolos témájú dekorációval, kiegészítőkkel tettünk még otthonosabbá. Az egyes ünnepek (Halloween, Hálaadás, Karácsony stb.) előtt a gyerekek, szorgalmi feladat jelleggel, otthon különböző kreatív projektmunkákat készítenek el, alkotnak, barkácsolnak, mely dekorációt aztán a termük díszítésére is felhasználunk.
A picikkel (1. osztályosok) sokat játszunk, éneklünk, és különböző színes, mókás feladatokon keresztül igyekszünk velük az angol nyelvet és kultúrát megismertetni, megszerettetni. A 2. osztályosok már komolyabb, írásbeli feladatokat is készítenek. Itt a cél még a minél átfogóbb szókincsépítés. A 3-4. osztályosokkal pedig, szintén sok játékkal és fejlesztő jellegű feladattal megfűszerezve (érzelmi intelligenciával kapcsolatos feladatok stb.), már egyszerűbb nyelvtani szerkezetekkel is megismerkedünk, illetve a második félévben már szoktunk angolul mesekönyveket is olvasni/fordítani.
Napjainkban a digitalizáció egyre fontosabb szerepet játszik életünk minden területén: otthon, az autóban a suliba menet, a munkahelyeken és az iskolában is.
Idén angol szakkörön két új számítógépes programot használunk, melyek a tanulást és az értékelést könnyebbé és mókásabbá teszik.
Az első programot Kahoot!-nak hívják és az új angol szavakat szoktuk rajta gyakorolni. Ez egy interaktív kvízjáték, melynek a lényege, hogy a táblára kivetített kérdésekre mindenki – egymás ellen versenyezve – a saját telefonján válaszol. Nagyon szeretik a gyerekek használni, mert sokkal viccesebb, mint szódolgozatot írni.
A másik programra a hatékonyabb és motiválóbb értékelési rendszer kiépítése érdekében volt szükségünk. Ezt ClassDojo-nak hívják. A cél azt volt, hogy a gyerekek és a szülők egy színes, interaktív platform segítségével nyomon követhessék a gyerekek fejlődését, az órán való viselkedésüket és még annyi minden mást. Ebben a programban, minden gyereknek van egy saját szörnyecskéje, és ez a szörnyecske plusz vagy mínusz pontokat kap attól függően, tulajdonosa hogy teljesít / viselkedik órán, megírta-e a házit, hangoskodik-e, vagy ügyesen figyel és jelentkezik.
Igyekszünk ezeken túl minden fontosabb ünnepről megemlékezni és azokat a gyerekekkel együtt megünnepelni: Halloween-kor „Csokit vagy Csalni” mentünk, Karácsonykor majd angolos mozizást és pizza-party-t tartunk és így tovább.
A foglalkozások célja egy olyan inkluzív közösség/tér kialakítása ahol ,a digitalizáció eszközeinek segítségével, minden kisgyerek örömmel, szívesen és érdeklődve jár órára és foglalkozik az angollal remélhetőleg megszeretve azt.
Kamocsai Eszter